ביטוח חיים מה צריך לדעת

ביטוח חיים מה צריך לדעת

ביטוח חיים הוא אחד הביטוחים הבסיסיים והנפוצים ביותר – שהרי באופן טבעי רובנו רוצים להבטיח רמת חיים נאותה למשפחה גם אחרי לכתנו מן העולם. רכישת פוליסת חיים מחייבת תשומת לב לשורה ארוכה של פרמטרים, וזאת על-מנת לזכות בכיסוי המיטבי במחיר הנמוך ביותר האפשרי. כמובן, שהוא שיהיה בפוליסה סכום ביטוח חיים מומלץ וכדאי.

נתון אחד לגבי כל ביטוח חיים שצריך לדעת אותו הוא גיל סיום הביטוח. ישנן פוליסות שתקפות עד גיל 65 (כלומר אם המבוטח מאריך ימים מעבר לגיל זה, הביטוח מבוטל אוטומטית) וישנן פוליסות ביטוח חיים עד גיל 80 (ואפילו מעבר, אם כי בחלק מהמקרים הסכום שאותו יקבלו המוטבים פוחת החל מגיל מסוים). ההיגיון בסעיף זה מובן – כשאדם רוצה להבטיח את רווחת ילדיו לאחר מותו, מן הסתם כוונתו לתקופה שבה הם (והוא) צעירים יחסית – אבל בכל מקרה חשוב להתאים את גיל סיום הביטוח לצרכים הספציפיים שלכם.

נתון מהותי שני הוא הסכום שאותו מקבלים המוטבים במקרה של מות המבוטח. ככל שרשום בפוליסה סכום גבוה יותר, כך הפרמיה תהיה גבוהה יותר, ועל כן נדרש איזון מדויק בין הרצון להבטיח סכום גבוה למוטבים לבין הצרכים העכשוויים. לצורך חישוב הסכום האופטימלי מומלץ להיעזר בסוכן ביטוח מנוסה ועוד המלצה היא לבחון אחת לשנתיים את הסכום ובמידת הצורך לעדכנו. אם אתם רוצים להיות בטוחים שקיבלתם את ההחלטה הנכונה תערכוהשוואת ביטוח חיים.

כשבוחרים ביטוח חיים צריך לדעת גם אם יש בו רק כיסוי למקרי מוות (במקרה זה מדובר על ביטוח שנקרא ריסק), או שמא יש בו גם כיסוי למקרי נכות, אובדן כושר עבודה ו/או מחלות קשות. אופציה נוספת היא לכלול בביטוח החיים רכיב של חיסכון. על-מנת לקבל החלטה מושכלת באמת מוזמנים להיעזר בסוכני הביטוח של check bit, שיבדקו גם את קופת הגמל שלכם (לעתים בחיסכון הפנסיוני ישנו מרכיב של ביטוח חיים, וייתכן מצב שבו כפל הביטוחים הנ"ל מיותר ולא משרת נאמנה את הצרכים האמיתיים שלכם).

 

דילוג לתוכן