ביטוח סיעודי בגיל צעיר

המילה "סיעודי" מתחברת אצלנו בדרך כלל לאנשים מבוגרים. ואכן, במרבית המקרים מי שהופך לסיעודי, בהתאם לאופן שבו מוגדר מצב זה בחוק– חוסר יכולת לבצע בכוחות עצמו 3 פעולות מתוך 6 יומיומיות, הם אנשים בגילאים מתקדמים. יחד עם זאת את הביטוח הסיעודי כדאי לרכוש כבר בגיל צעיר, וזאת מ-4 סיבות עיקריות:

סיבה אחת היא שגם אנשים צעירים עלולים להפוך לסיעודיים, ובמקרים כאלה הם מהווים עול כלכלי של ממש על משפחתם. בלי משאבים כספיים משמעותיים הם לא יזכו לטיפול הטוב ביותר שקיים כיום, והם עלולים לדעוך – בזמן שעם הטיפול הנכון הם יכולים ליהנות מחיים עם איכות למרות חוסר העצמאות.

הסיבה השנייה לחשיבותו של ביטוח סיעודי בגיל צעיר היא שביטוח לאומי מספק תמיכה מסוימת במי שנמצא סיעודי בהתאם לחוק ולמבחן הנ"ל שנקרא ADL, אולם היא מוגבלת לבני ובנות 65 ומעלה (וממילא היא לא מכסה את מלוא הצרכים של האנשים הסיעודיים ולמשל מממנת רק 18 שעות עבודה שבועיות של מטפל/ת זר/ה).

סיבה שלישית היא שהפרמיה של ביטוחים סיעודיים נקבעת בין השאר על סמך הגיל שבו אתם מצטרפים לביטוח זה. באופן טבעי ככל שרכישת הביטוח החשוב מתבצעת בגיל יותר צעיר, כך הפרמיה המשולמת מדי חודש תהיה יותר נמוכה.

סיבה רביעית היא שבביטוחים הסיעודיים נשמרות הזכויות גם אם החלטתם להפסיק לשלם על הפוליסה. במקרים אלה לא תקבלו את ערך הסילוק ולא את מלוא הסכום הרשום בפוליסה, אבל כן תזכו לקצבה משמעותית (שגובהה נקבע בהתאם לפרק הזמן שבו שילמתם על הביטוח, ועל סמך ערכי סילוק שמקובלים בעולם הביטוח).

על-מנת להבין מהו הגיל האידיאלי עבורכם לרכישת ביטוח סיעודי, מהו הסכום שאותו כדאי לרשום בפוליסה ולמשך כמה זמן תקבלו את הקצבה (ניתן לבחור בין פוליסות ל-3 שנים, ל-5 שנים ולכל החיים), ובעצם לבחור את הביטוח הסיעודי המתאים ביותר לצרכים שלכם, מוזמנים להיעזר בידע ובניסיון הרב של סוכני הביטוח של check bit. ביטוח סיעודי לכל החיים עושים רק דרך סוכן ביטוח פרטי מומלץ.

(Edit)

שתף מאמר
דילוג לתוכן