ביטוח סיעודי האם כדאי

כל אדם עלול להפוך לסיעודי. עוד עובדה שאי אפשר להתווכח איתה היא שעלות הסיוע לאנשים סיעודיים והטיפול הנדרש עבורם היא בין 10,000 ל-20,000 ש"ח בחודש (בהתאם למורכבות הצרכים של האדם ולבחירה האם הוא נשאר בביתו או שמא עובר למוסד סיעודי) – ולמרביתנו אין את האמצעים לממן את העלות הנ"ל. יחד עם זאת עוד לפני בחירת ביטוח סיעודי – האם כדאי היא שאלה מתבקשת.

התשובה לשאלה תלויה כמובן במאפיינים הספציפיים של כל אדם, ובפרט במידת שנאת הסיכון שלו (כלומר עד כמה הוא מוכן לקחת על עצמו את הסיכון שאם יהפוך חלילה לסיעודי הוא יהפוך גם לנטל כלכלי על משפחתו וכמו כן לא יוכל לזכות בתמיכה הטובה ביותר האפשרית, כך שאיכות חייו תיפגם במידה ניכרת) ובנכסים אשר עומדים לרשותו (למשל חיסכון משמעותי שמבחינתו יכול להיות מופנה למימון ההוצאות עקב המצב הסיעודי). ברוב המקרים, אנו ממליצים לעשות ביטוח סיעודי בגיל צעיר. 

בכל מקרה, אם בחרתם לבצע ביטוח סיעודי כדאי להקדיש תשומת לב למספר פרמטרים חשובים: ראשית ישנה הבחירה בין ביטוח סיעודי דרך קופת חולים לבין ביטוח סיעודי פרטי. הביטוח הקבוצתי דרך קופת החולים לא מכסה מצבים שבהם האדם הופך סיעודי עקב פעולת איבה או תאונת דרכים, בעוד הביטוח הפרטי כן, וישנן עוד סיבות שבגלל עדיפה האופציה השנייה.

החלטה חשובה שנייה היא הסכום שיירשם בפוליסה, כלומר גובה הקצבה החודשית שתשלם חברת הביטוח אם האדם יוגדר כסיעודי (ההגדרה קבועה בחוק, והיא מבוססת על מבחן שנקרא ADL ואשר בוחן את יכולתו של האדם לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות כגון אכילה, הליכה או התלבשות בכוחות עצמו). חישוב הסכום נשען על גובה ההכנסות השוטפות הפנויות ועל שאר המשאבים שעומדים לרשות האדם (למשל רכיב ביטוחי לאובדן כושר עבודה במסגרת קרן הפנסיה).

ההחלטה השלישית היא לאיזה פרק זמן לרכוש את הביטוח החשוב. ישנם ביטוחים סיעודיים ל-3 שנים, ל-5 שנים וגם ביטוח סיעודי לכל החיים. על-מנת לוודא שאתם מקבלים את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם מומלץ לפנות לסוכני הביטוח המיומנים והאמינים של check bit – שיעזרו לכם לקבל את הכיסוי הטוב ביותר במחיר המינימלי.

שתף מאמר
דילוג לתוכן