ביטוח סיעודי לכל החיים

אדם שהופך לסיעודי – ההגדרה קבועה בחוק והיא חוסר יכולת לבצע באופן עצמאי 3 פעולות מתוך 6 בסיסיות (אכילה והשתייה, הליכה, התלבשות והתפשטות, רחצה, מעבר משכיבה לעמידה ולהפך ושליטה על הסוגרים), בין אם עקב בעיה פיזית ובין אם עקב תשישות נפש (ובפרט דמנציה) – זקוק למשאבים כספיים משמעותיים כדי לקבל את העזרה החיונית כל כך עבורו. עלות הטיפול באדם סיעודי בביתו נאמדת בכ-10,000-12,000 ש"ח בחודש, ובבית אבות ייעודי העלות עלולה להיות גבוהה אף יותר, עד 18,000-20,000 ש"ח.

על-מנת להבטיח שהקושי התפקודי לא ילווה בקושי כלכלי, ניתן לרכוש ביטוח סיעודי. שני הפרמטרים העיקריים בפוליסות הביטוח הסיעודי הם סכום הקצבה החודשית שתשלם חברת הביטוח אם המבוטח יהפוך חלילה לסיעודי, ופרק הזמן שבו תשולם הקצבה הנ"ל. ישנן 3 אפשרויות עיקריות: ביטוח סיעודי לכל החיים, ל-5 שנים או ל-3 שנים. בכל מקרה מומלץ לעשות השוואת ביטוח סיעודי לפני רכישת הפוליסה.

הביטוח הסיעודי לכל החיים, כלומר פוליסה שמבטיחה תשלום קצבה חודשית קבועה כל עוד האדם הסיעודי חי, הוא באופן טבעי גם היקר ביותר (אם כי ישנם גם פרמטרים אחרים שמשפיעים על גובה הפרמיה החודשית ובפרט גיל הכניסה לביטוח וכמובן גובה הקצבה). ההיגיון ברכישת ביטוח סיעודי ל-5 שנים או לשלוש שנים הוא שבלא מעט מקרים אדם סיעודי ממילא לא מאריך ימים, ועל כן אין טעם לרכוש ביטוח יקר יותר. יחד עם זאת חשוב לדעת שבעידן הנוכחי גם תוחלת החיים של האנשים הסיעודיים הולכת ומתארכת, ולא רק תוחלת החיים אלא גם איכות החיים, ובפרט אם זוכים לטיפול איכותי. זהו כמובן שיקול משמעותי לטובת ביטוח סיעודי לכל החיים – בכל מקרה מומלץ להיעזר בסוכני ביטוח מנוסים כדי להתאים את הפוליסה לצרכים הספציפיים שלכם, וכך ליהנות ממקסימום כיסוי במינימום פרמיה.

שתף מאמר
דילוג לתוכן