כמה עולה ביטוח משכנתא

רכישת דירה היא העסקה הכלכלית המורכבת ביותר שרובנו מבצעים לאורך החיים. במסגרת עסקה זו אנחנו נדרשים לקבל החלטות שנוגעות לסכומי כסף גבוהים, ומחויבים להוצאות רבות – וביניהן ביטוח המשכנתא. באופן טבעי הרצון הוא לצמצם את ההוצאות הנלוות למינימום ההכרחי, ועל כן מומלץ להקדיש תשומת לב לבחירה מושכלת של הביטוח הנ"ל (שהינו חובה מבחינת הבנק שמעניק את המשכנתא, אבל כל אדם רשאי לבחור באיזו חברה הוא מבצע את הביטוח). אם אתם רוצים ללמוד את אחד המקצועות הרווחיים והמבוקשים ביור בשוק עם פוטנציאל אדיר לצמוח ולפתח קריירה רבת שנים – קורס ייעוץ משכנתאות הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

התשובה לשאלה כמה עולה ביטוח משכנתא מורכבת מ-2 חלקים, וזאת מפני שביטוח המשכנתא הוא למעשה 2 ביטוחים – אחד לחייו של בעל המשכנתא ואחד לנכס עצמו. ביטוח החיים למשכנתא נועד לכסות את המצב שבו בעל המשכנתא נפטר עוד בטרם החזיר לבנק את כל ההלוואה. הפרמיה עבור ביטוח זה נקבעת בהתאם לגיל המבוטח (ככל שבעל המשכנתא מבוגר יותר, הפרמיה עולה), מצבו הבריאותי (כשבאופן טבעי מצב בריאותי תקין מוזיל את העלות), גובה יתרת המשכנתא (ככל שהסכום שאותו עדיין חייבים לבנק פוחת, כך גם הפרמיה פוחתת), תקופת יתרת המשכנתא ועוד. חשוב להדגיש כי ביטוח חיים למשכנתא לא מהווה חלופה לביטוח חיים "רגיל" שכן המוטב הוא הבנק ולא בני משפחתכם.

ביטוח הנכס שעבורו נלקחה ההלוואה ארוכת הטווח נקרא ביטוח מבנה למשכנתא. הבנק מחייב אותו מפני שהנכס הוא זה שמהווה מבחינתו ערובה להחזר ההלוואה (ובמקרה שבעל המשכנתא לא עומד בהחזרים כפי שנקבעו בהסכם, הבנק כידוע רשאי למכור את הנכס ולהשתמש בתמורה כדי לכסות את המשכנתא). ניתן לבחור בין ביטוח מבנה בסיסי, שמכסה נזקים רק למבנה עצמו ועד לגובה סכום המשכנתא, וניתן גם להרחיב אותו – כך שיכסה נזקים לתכולתה של הדירה (שמטבע הדברים שייכת לבעל המשכנתא ולא לבנק) ובנוסף יכסה נזק בלתי הפיך למבנה עד למלוא הערך שלו (אם למשל מדובר על נכס בשווי מיליון ש"ח שעבורו נלקחה משכנתא של 500,000 ש"ח ועקב שריפה, פיצוץ או כל אירוע חריג אחר הוא הוכרז כ"טוטאל לוסט", הבנק יקבל מחברת הביטוח את יתרת המשכנתא ובעל המשכנתא יקבל גם הוא פיצוי משמעותי שיאפשר לו לרכוש נכס חדש).

הרבה אנשים שואלים מה זה ביטוח משכנתא ולא מוצאים תשובה. לסוכני הביטוח של check bit ניסיון רחב היקף גם בנושא ביטוחי משכנתא – והם ישמחו להתאים גם עבורכם את הפתרון הנכון ביותר ובמחיר הנמוך ביותר.

 

שתף מאמר
דילוג לתוכן