מהו חיסכון פנסיוני

מהו חיסכון פנסיוני

רוב בני האדם מתבססים על הכנסות מעבודה כדי להתקיים. בגילאים מבוגרים בדרך כלל אי אפשר להתפרנס, ואחת הדרכים המקובלות להבטיח רמת חיים רצויה גם בפרק זמן זה ( שהולך ומתארך ככל שתוחלת החיים שלנו עולה, נכון להיום מדובר על כ-20 שנה בממוצע) היא חיסכון פנסיוני: חיסכון שניתן לממש אותו רק לאחר גיל הפרישה מהעבודה (או באופן חלקי אם מתרחש אירוע אחר שמונע מהמבוטח לפרנס את עצמו ואת משפחתו, למשל נכות). החיסכון הפנסיוני מבוצע בידי גופים מוסדיים כגון בתי השקעות וחברות ביטוח, באמצעות מכשירים פיננסיים שונים (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל), ועוד כדאי לדעת שהוא מוגן בפני עיקולים.

בישראל חיסכון פנסיוני הינו חובה על-פי החוק, הן לשכירים והן לעצמאים. לכל אדם חופש בחירה מלא לגבי המסלול – כאמור קופת גמל, ביטוח מנהלים או קרן פנסיה – ולגבי המוצר הספציפי (ישנם כמובן שלל ביטוחי מנהלים, קופות גמל רבות וגם מגוון רחב של קרנות פנסיה). ישנו גם חופש בחירה לגבי הסכומים החודשיים המופקדים לטובת העתיד, כך שאם תרצו תוכלו להוסיף על המינימום הקבוע בחוק. בחלק מהמקרים ניתן לשלב בחיסכון הפנסיוני גם רכיב ביטוחי – ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה.

לנוכח התארכות החיים וחשיבות הבטחת הכנסה נאותה גם לאחר הפרישה מהעבודה, מומלץ להקדיש תשומת לב רבה לכל הבחירות החשובות הנ"ל. במיוחד שלאחרונה העלו את הגיל והרבה אנשים לא התעדכנו מתי יוצאים לפנסיה. ביטוחי המנהלים, קרנות הפנסיה וקופות הגמל נבדלים אלה מאלה בשלל פרמטרים (ובהם התשואות שהם משיגים, דמי הניהול, מידת החשיפה לסיכונים הקשורים לשוק ההון, אפשרויות הגדרת המוטבים, הכיסויים הביטוחיים ועוד). סוכני הביטוח הפנסיוניים של check bit צברו ניסיון רב בתחום מורכב זה, מקפידים על התעדכנות מתמדת וישמחו לסייע גם לכם להגיע לחיסכון הפנסיוני המיטבי עבורכם, וכן לשלב אותו באופן מדויק עם תיק הביטוחים שלכם.

דילוג לתוכן