מה ההבדל בין קופת גמל לקרן פנסיה

במציאות הנוכחית, שבה תוחלת החיים עולה וצפויה לעלות עוד, כך שפרק הזמן המכונה "הגיל השלישי" הולך ומתארך, לכולנו ברור עד כמה חשוב להבטיח שגם לאחר הפרישה מהעבודה יהיו בידינו את כל המשאבים הכספיים הנחוצים לנו. בנוסף, חיסכון פנסיוני הוא ממילא חובה, גם עבור שכירים וגם עבור עצמאיים – ומאחר שלכל אדם הזכות לבחור איפה יפקיד את הכסף שמהווה את הבסיס לעתיד בטוח ורמת חיים נאותה גם בגיל מבוגר, אך טבעי הוא שתצוץ השאלה מה ההבדל בין קופת גמל לקרן פנסיה, שתי האופציות העיקריות של החיסכון הפנסיוני (ביחד עם ביטוח המנהלים).

למעשה ישנם מספר הבדלים מהותיים בין קופות גמל לקרנות פנסיה. ראשית, דמי הניהול – בדרך כלל בקופת גמל תשלמו יותר לגוף שמנהל עבורכם את כספי החיסכון הפנסיוני (אם כי כמובן ישנם גם הבדלים בין קופות גמל שונות ובין קרנות פנסיה שונות, ותמיד חשוב לבחון את מוצר ההשקעה הספציפי).

הבדל שני הוא הרכיב הביטוחי – בקרן פנסיה תוכלו לבחור לצד רכיב ההשקעה גם רכיב ביטוחי, כך שבמקרה של מוות המוטבים יקבלו סכום גבוה, ואילו בקופות גמל אין רכיב שכזה (כשכמובן תמיד ניתן לרכוש בנפרד ביטוח חיים וכן ביטוחים אחרים כגון אובדן כושר עבודה, מחלות קשות ועוד). הבדל מהותי שלישי הוא התלות במצבו של שוק ההון: בעוד קרנות הפנסיה מושפעות מהתנודות בשוק זה במידה מוגבלת, קופות גמל חשופות לסיכון רב יותר (אבל במקביל עשויות כמובן להניב תשואות גבוהות יותר).

דגש נוסף שאליו כדאי להיות מודעים הוא זהות המוטבים: בקרן פנסיה המוטבים יכולים להיות רק בן/בת הזוג, הילדים (עד גיל 21) או ההורים (למי שאין בן/בת זוג וילדים), ואילו בקופת גמל כל מבוטח רשאי לבחור כל מוטב שירצה. סוכני הביטוח הפנסיוניים של check bit ישמחו לסייע לכם להבין איזה אפיק מתאים יותר לצרכים האישיים שלכם, קרן פנסיה או קופת גמל, וכן לעזור לכם לבחור את הקרן או הקופה הספציפיות שיבטיחו את עתידכם בצורה הטובה ביותר. בסוכנות שלנו תמצאו סוכני ביטוח פנסיוני מומלצים.

שתף מאמר
דילוג לתוכן