מתי יוצאים לפנסיה

מתי יוצאים לפנסיה

נכון לשנת 2018, גיל הפרישה מהעבודה בישראל הוא 67 לגברים ו-62 לנשים. חשוב להדגיש כי ניתן כמובן להמשיך ולעבוד גם לאחר גיל זה, בהסכמה הדדית של המעסיק והעובד, ומצד שני ישנם מצבים שבהם מעודדים ארגונים וחברות חלק מהעובדים לצאת לפנסיה מוקדמת בגיל צעיר יותר. כך או כך החל מגיל 62 רשאיות נשים להגיש בקשה לקצבת זקנה ובאופן דומה גברים יכולים להגיש בקשה זו החל מגיל 67 – אם כי בשני המקרים ביטוח לאומי בוחן את ההכנסות ולא מעניק אוטומטית את הקצבה (שכן ניתנת לכולם בלי קשר להכנסות החל מגיל 70). על מנת לצאת לפנסיה ברא שקט יש להבין מהו חיסכון פנסיוני מגיל צעיר ולדאוג שיהיה לכם אחד.

משמעות חשובה נוספת של התשובה לשאלה מתי יוצאים לפנסיה היא שברגע ההגעה לגיל הפרישה הרשמי מהעבודה ניתן להתחיל ולממש את הביטוח הפנסיוני. החוק בארץ מחייב הן את השכירים והן את העצמאים לחסוך לקראת הגיל השלישי – בין אם בקרן פנסיה, בין אם בקופת גמל ובין אם בביטוח מנהלים – והחל מגיל 62 או 67 ניתן להתחיל ליהנות מפירות ההשקעה מבלי לשלם על כך מס שמהווה למעשה קנס (קודם לכן ניתן למשוך חלק מהסכום במקרים ספציפיים כגון נכות או צורך במימון טיפול רפואי יקר).

עוד חשוב לדעת בהקשר לשאלה מתי יוצאים לפנסיה, שאת הקצבאות החודשיות שמשלמים ביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות פנסיה ניתן להתחיל לקבל גם לפני גיל הפרישה הרשמי (וגם אחרי) – לבחירת המבוטח. זוהי בחירה שיש לבצע בתשומת לב ועל סמך תכנון מדוקדק של הגיל השלישי, בהתאם להערכות לגבי העתיד התעסוקתי, ההכנסות השוטפות, הנכסים הקיימים ועוד. יש אנשים אשר מתעניינים במשיכת כספי פנסיה לפני הזמן, הדבר בדרך כלל אינו מומלץ.

עוד המלצה היא להיעזר בסוכן ביטוח פנסיוני מיומן לטובת התכנון הנ"ל. סוכני הביטוח המנוסים של check bit אמונים על התאמת מוצרי חיסכון פנסיוניים לכל סוגי הלקוחות וכן על התאמת ביטוחים שמבטיחים יציאה לפנסיה בראש שקט ועם המשאבים הכספיים החיוניים, ועל כן שקט נפשי כבר בהווה.

(Edit)

לפגישת ייעוץ ראשונית ומעבר על הסכם זיכיון חינם מלאו פרטים ונחזור בהקדם



דילוג לתוכן